onsdag 14 januari 2009

Känna eller KÄNNA?

asså har funderat på en sak lately.

när kan man säga att man känner någon??

känner man någon när man vet "fakta" om personen? hur många syskon, bor vart, hur gammal, fyller år när, gjort i livet, gör just nu o.s.v? det verkligen det som är att känna någon? är det så pass ytligt?

isåfall kan ja bara googla Barack Obama nu, och ta reda på massa fakta om honom = jag känner honom ?
många skulle säga nej, men isåfall kan man inte säga att man känner någon bara för att man vet sån oviktig fakta om personen ifråga.

så, vad är det om det inte är denna till synes onödiga fakta?

känner man någon när man vet vad personen tänker? (fuck, då känner jag inte NÅGON, för ja vet knappt vad jag själv tänker)

känner man någon när man vet hur personen reagerar på vissa saker?
det kan man ju säga, men hur ofta vet man hur en person kommer reagera? då lär man känna typ 1-2 personer i sitt liv bara. eller inte.

så, känner man någon när man umgås ofta, pratar ofta o.s.v? ja, det passar ju in på ens vänner, och de känner man ju.

men om jag pratar me någon VARJE dag, men inte umgås. känner jag personen då?

eller om jag umgås med någon VÄLDIGT ofta, men pratar aldrig med personen annars? känner jag personen då?

jag tror nog det egentligen handlar bara om hur man känner själv, dessutom finns det förmodligen två sätt att känna någon, man kan "känna" någon, och man kan KÄNNA någon.

jag tror man bestämmer själv när man känner någon. Vissa går efter "faktan" när de vet tillräckligt mycket fakta om en person, så känner de personen.
vissa går efter typ hur ofta och hur mkt man interagerar med varandra, pratar, umgås o.s.v.

så, jag har inte kommit fram till något vettigt nu haha.
det är väl upp till var och en att bestämma när man känner någon eller inte.

nu ska ja fortsätta plugga lol.

peace!

4 kommentarer:

A sa...

känner du mig ?:D ahahahahah

Giaco Taco sa...

that is the question hahaha

A sa...

I'll take u on a date då, dagen vi köper street fighter. Gå på stan, äta lite mat, köpa street fighter.Spela hela natten skita i skoaln. vad sägs? We can start all over again hahahahah

Giaco Taco sa...

haha ja, det låter mysigt. U know how to do it hahaha