söndag 28 september 2008

Just because I'm losing, doesn't mean I'm lost

Söndag idag.

och som vilken annan söndag som helst så har jag vaknat sent (13.00) och pluggat.

skrev en essä om huruvida multikulturalism är dåligt för kvinnor.

med multikulturalism så menas att vissa minoritetsgrupper får särskilda rättigheter, så som rätten att bära slöja i skolor eller liknande.

men det finns andra minoritetsgrupper som vill ha rättigheter som sätter en större press på vårt liberala samhälle. Som tex rätten till polygami(månggifte), i vissa afrikanska länder är polygami en självklarhet, och detta skapar problem när en afrikan emigrerar till tex frankrike och tar me sig sina fruar. Hur ska frankrike hantera den sitatuionen, ska de tvinga honom att välja en fru? vad händer då med de andra fruarna? eller ska han få ha sina fruar?

lite sånna frågor var det ja diskuterade. tycker det blev rätt bra till slut. Har bara källförteckningen kvar sen e jag klar, men den gör jag imon :).

sen ska ja börja plugga till tentan snart med, imorgon tror jag. Rätt mycket att plugga in, men det ska nog gå bra hoppas jag.

Idag kändes faktiskt den här utbildningen lite mer rätt, när jag satt och skrev så fann jag mig själv rätt intresserad om det jag skrev. Så ja fick nytt hopp iaf.

Nu ska jag varva ner med lite Megaman 9 :) ett nytt Megaman som släpptes i torsdags, men i klassisk stil, med gammal Nintendo 8-bitars grafik och otroligt skön musik. Var ju tvungen o skaffa det för ynka 90 kr. Påminner mig så mycket om min barndom att det känns som att det är 1993 så fort jag sätter på spelet haha.


återkommer imorgon ;)

Inga kommentarer: