måndag 22 september 2008

Veckans tips

tänkte att eftersom jag ändå har en blogg, varför inte göra den lite intressant?

så ja tänkte köra med veckans tips. En gång i veckan ska ja tipsa om filmer,musik och kanske något spel eller något. För de kvällarna då man inte har något att göra och är sugen på en bra film, eller man vill uppdatera sin Ipod me nya låtar fast man vet inte vart man ska börja.

Veckans Filmtips:

Felon
Handlar om en vanlig snubbe som har fru och en liten son, han har ett eget företag och allt går bra. En kväll så vaknar han mitt på natten av att någon är i hans hem, han tar sitt basebollträ och letar oroligt efter brottslingen. Han hittar brottslingen och brottslingen försöker rymma, de springer utanför snubbens tomt och det ser ut som att brottslingen försöker ta fram en pistol, snubben svingar sitt basebollträ och träffar brottslingen i huvudet, han dör direkt. Eftersom de var utanför killens tomt, och det visade sig att brottslingen inte hade ett vapen, så dömds han till fängelse, för att ha skyddat sin familj. Sen får man följa hans kamp inne i fängelset och hur han kämpar för att överleva, samtidigt som hans fru har slut på pengar och inte vet hur hon ska klara sig.
Riktigt bra film faktiskt, om man gillar drama d.v.s. Enda negativa kan vara att den stundtals kan vara lite seg, men annars bra.
jag ger den 3 och 1/2 av 5 tacos.

Veckans musiktips:

Coldplays Album - Viva La Vida or Death and all his Friends.
riktigt sköna låtar. bra för att bara ta det lugnt o lyssna. bara njuta av den braiga musiken. Favoriter är Violet hill, Lost, Lovers in Japan, Viva la vida och Death and all his Friends
jag ger den 4 av 5 tacos.

Veckans random-tips:
Spara dina mynt, man vet aldrig när de kan komma till användning ;) idag trodde jag att jag hade sedlar i plånboken, men visade sig att den va tom. Jag fick panik och kollade mynten, som tur var hade ja sparat en massa växel-mynt och hade precis så det räckte till bussen! :D

Veckans "är tvungen att ha med-tips":
varje vecka, eller kanske inte varje, men ibland, så kommer jag ha antingen film eller musiktips som får vara med, även fast jag redan tipsat om musik eller film.(om du inte fattar vad jag menar så oroa dig inte, jag fattar inte själv riktigt haha)
den här veckan blir det timbuktus nya singel, Tack För kaffet. Riktig skön och glad låt!
den får 4 av 5 tacos.

det va allt för den här gången, nästa vecka blire mer tips :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Köper den här bloggen faktiskt :) Keep it cumming G!